Millorar el servei del metro i la resta de serveis ferroviaris

La columna vertebral del nostre sistema de transport públic són el metro, el tren de rodalies i el sistema de ferrocarrils catalans. Les infraestructures ferroviàries són imprescindibles per garantir la mobilitat en una conurbació com la de Barcelona. Els sistemes ferroviaris són eficients, ecològics i beneficien tota la societat per les seves altes prestacions i capacitat.

És prioritari, doncs, assegurar un funcionament òptim, que les infraestructures ferroviàries planificades en l’àmbit de Barcelona s’executin amb la màxima celeritat (L9, obres pendents ADIF, etc.) i que es porti a terme un pla de millora del metro per millorar la seva freqüència i acabar de completar una xarxa òptima.

  • Reclamar a la Generalitat la millora del metro amb una reducció progressiva a totes les línies per sota dels tres minuts. Assegurar al mateix temps un bon funcionament amb el desenvolupament del pla intensiu d’inversió i manteniment en el metro, segons el pla presentat per la mateixa TMB.
  • Reclamar també a la Generalitat el compliment del Pla Director d’Infraestructures de Catalunya, començant per l’acabament de les obres de la L9, l’extensió de la L2 fins al barri de la Marina, la millora de la capacitat del ferrocarril del Vallès o l’extensió dels FGC a la plaça Espanya amb el perllongament de la L8. També en aquest capítol cal reclamar l’acabament de les obres que han de fer accessibles el 100% de les estacions de metro de Barcelona (en queden deu: plaça de Sants, Espanya, Urquinaona, Virrei Amat, Maragall, Fondo, Poblenou, Just Oliveres, Clot Aragó i Verdaguer).
  • Exigir a l’Estat i l’ADIF la inversió per a la millora de la capacitat i la fiabilitat de la xarxa de Rodalies, l’acabament de les obres de les dues principals estacions ferroviàries que es plantegen a Barcelona: Sants i Sagrera. Inversions en la millora de l’accessibilitat de les infraestructures ferroviàries.
Eix
Habitable
Tema
Mobilitat